Langdurig ziekteverzuim minimaliseren
Opdrachtgever: DFDS Logistics Wijchen
Aan het woord: Anneke Knigge
Functie: HR-medewerker
Aantal collega’s: 200
Anneke vertel: waarom ben je blij met Simpel?
“Vooral omdat ze altijd kort op de bal zitten. Als een collega zich ziekmeldt, gaan ze op dag twee al op zoek naar de oorzaak. Ook gaan ze meteen aan de slag met de hulpvraag van de afwezige medewerker. Doordat ze adequaat actie ondernemen, en niet de symptomen maar het probleem aanpakken, kunnen we ons langdurig ziekteverzuim minimaliseren. En dát is natuurlijk waar het om draait.”
DFDS Wijchen
“Ze pakken niet de symptomen aan, maar het probleem”
Wat is nou typisch Simpel?
“Ze bieden echt een luisterend oor. Voor ons als werkgever, maar zeker ook voor onze medewerkers. Ze willen vooral de vraag beantwoorden ‘hoe kunnen we jou helpen?’. En daar doen ze vervolgens alles voor. Het helpt dat ze ons bedrijf goed kennen: ze weten met wie ze te maken hebben en wat ze nodig hebben. Dat werkt voor iedereen prettig.”
Hoe geven jullie de samenwerking in de praktijk vorm?
“Simpel is sowieso één of twee dagen per maand op locatie om met zieke medewerkers te praten. Ook teamleiders, die een belangrijke rol in het verzuimproces kunnen spelen, kunnen dan binnenwandelen. Overigens trainen we leidinggevenden om de juiste eerste gesprekken te voeren en om óók adequaat te ondersteunen. We doen het dus echt samen met Nienke en Merel!”